Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym by zostać wielkim czarodziejem? Cóż… przed tobą jeszcze długa droga, ale gra „Pentos” to całkiem niezłe początki.
wiek: 7+
liczba graczy: 2-5 osób
czas gry: około 20 minut
Cel i fabuła
Nadszedł czas wyczekiwanego przez wszystkich Festiwalu Czarów. Podczas corocznego pokazu magicznych talentów do walki stają uczniowie, w których role wcielają się gracze. Ich celem jest łączenie tajemniczych składników w taki sposób, by powstały jak najefektowniejsze czary. Magia jednak bywa zdradliwa i nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. Celem gry jest zwycięstwo w wielkim stylu, które osiągnąć można na dwa sposoby.
Wygrać można:
1. Rzucając czar ostateczny o nazwie Megalos, który kończy rozgrywkę i zapewnia rzucającemu zaklęcie graczowi absolutne zwycięstwo.
2. Kończąc grę z najmniejszą liczbą magicznych oparzeń (zwanych w grze koa), które podlicza się po zakończeniu trzeciej tury.
Strona wizualna
Gra jest niewielkich rozmiarów – dosłownie kieszonkowa, wymaga jednak odrobiny miejsca, na którym można by rozłożyć karty, więc niekoniecznie nadaje się do grania na przykład w pociągu. Stworzone przez Harolda Fay ilustracje są zabawne i pomysłowe. Dzięki nim naprawdę przyjemnie się gra. Każda karta posiada swoją własną, unikatową grafikę. Również jednokartkowa, dwustronna instrukcja napisana została w prosty i przejrzysty sposób.
Przygotowanie gry
Po potasowaniu kart należy ułożyć na środku stołu trzy kolumny, po dwie karty w każdej. Będą one reprezentowały magiczne kotły, w których mieszane są mikstury. Z dziesięciokartowej talii kart specjalnych odkrywamy dwie i układamy obok.
Przebieg rozgrywki
W grze istnieją trzy dostępne akcje, w swojej turze można jednak wybrać tylko jedną z nich. Gracze mogą: dorzucić składniki do kotłów; skosztować miksturę zabierając z jednego kotła wszystkie składniki o tym samym kolorze lub wartości; rzucić zaklęcie z dostępnych na ręce składników. Do dyspozycji gracze mają trzy czary. Oprócz wygrywającego grę Megalosa są to Pentos i Mikros. Pentos kończy turę po której wszyscy gracze otrzymują obrażenia o wartości pozostałych w ręce kart. Mikros natomiast pozwala na dobranie karty specjalnej i wykorzystanie jej efektu.
Wrażenia
Gra jest prosta i zabawna, ale trzeba przy niej odrobinę pomyśleć. Grafiki na kartach potrafią naprawdę oczarować. Śmiech wśród grających może wywołać również łączenie sylab z kart podczas rzucania czarów. Niewielki rozmiar pudełka pozwala na zabieranie jej wszędzie ze sobą.
Podsumowanie
Mała gra, a cieszy. Dokładnie to powiedziałabym, gdybym miała opisać „Pentos” jednym zdaniem. Tytuł jest zabawny, wciągający i pełen uroku. Bruno Cathala stworzył naprawdę udany projekt.
Dziękuję!
vampireheart
Wygląda świetnie!